Aludni kellene, de olyan nehezen megy…
Életmód 2015-09-17 740

Aludni kellene, de olyan nehezen megy…

A lefekvés és az elalvás valódi tortúrát jelenthet esténként. Mert van, amikor az embernek sehogyan sem akar álom jönni a szemére. Ilyenkor feszültekké és idegesekké válunk. És minél tovább töprengünk azon, hogy nem alszunk, pedig holnap korán kellene kelnünk, annál több perc, óra telik el időközben. Aztán egyszer csak nagy hirtelen elnyom az álom, de reggel felébredve úgy érzed magad… mint a mosott ruha. Van azonban egy hatékony praktikánk számodra, melyeknek köszönhetően nap mint nap te is kipihenten ébredhetsz fel. Ez csupán egy apró változtatást jelent számodra, mely viszont hosszútávon jelentős mértékben javítani fog életminőségeden és az életszemléletedet is új távlatba helyezi.

Pihentető alvásra mindenkinek szüksége van. Kiváltképpen akkor, ha másnap dolgozatot írsz a suliban vagy komoly tárgyalást kell lebonyolítanod a munkahelyeden. Az alvás maga az életerő. Egy olyan biológiai folyamat, mely pihenteti a szervezetet, miközben energiával és erővel ruházza fel minden végtagodat. Biztosítja a belső működés egyensúlyát, hogy magabiztos és egészséges légy.

Ha azt tapasztalod, hogy nem alszol megfelelő órát naponta (a felnőttek minimális alvás mennyisége 6 óra), akkor a minőségi pihenés érdekében mindent meg kell tenned azért, hogy végre eleget aludjál és ez az alvás minőségi legyen, azaz mély alvó ciklust is magában foglaljon. Ha eddig nem voltál jó alvó, eláruljuk a titkot, azt a szokást, melyet ha betartasz, gyökeresen meg fogja változtatni az életedet.

Legfontosabbak a szokások

A napi rutinod cselekedetei, a megszokott történések szinte jelzőlámpaként irányítják mindennapjaidat. Ha kialakítasz magadnak egy „alvási rituálét”, akkor az beállítja alvási szintedet. Tehát mondjuk, ha elhatározod, hogy mostantól 23 órakor hétköznapokon elalszol, akkor tervezd meg, hogy elalvás előtt mi az a három dolog, amit mindenképpen megteszel. Például, hogy lefekvés előtt veszel egy finom, pihentető és relaxáló fürdőt vagy zuhanyt, majd alaposan megmosod a fogadat és ezután elolvasol egy részletet kedvenc regényedből vagy a tévében nézed kedvenc műsorodat. Ha ezeket beépíted az esti rutinodba, meg fogod tapasztalni, hogy az elalvás mennyivel könnyebb számodra.

Ha a biológiai órád „beáll”, akkor kialakul az a szokás, hogy azonos időpontban fekszel le és azonos időpontban kelsz fel. Mindezt harmonikus, kiegyensúlyozott módon úgy, hogy közben kipihent, friss és üde vagy. Persze a rítus mellett fontos, hogy ne görcsösen, hanem lazán, természetesen tudatosítsd magadban az alvás fontosságát. Ha kell, akkor vedd szépen sorjában, hogy másnap mennyi mindennel kell foglalkoznod és ezeket a feladatokat csak akkor végezheted el maradéktalanul, ha kipihent és kiegyensúlyozott vagy.

Az alvási rutin bevezetését mindenképpen próbáld ki. Ne rohanj rögtön orvoshoz, aki valami altatót vagy álmatlansági szérumot ír fel neked. Ha már mindenképpen akarsz valami alvást elősegítő készítménnyel élni, akkor igyál meg inkább esténként egy jó nagy bögre nyugtató és relaxáló teát. Ezzel nem ártasz magadnak, és még az alvási rituálédba is könnyen beépítheted.

Ha be tudod tartani, hogy naponta alszol legalább 6-8 órát, az életed azonnal jó irányba fog megváltozni. Jobb eredményeket érsz majd el, boldogabb leszel és a külsődből is ez a harmónia és szépség fog áradni.

Ezt olvastad már?

Életmód

Viszlát, téli depresszió

A téllel járó hideg, komor időjárás csak még rosszabbá teszi a kedvünket, és bizony egyszer csak azt vesszük észre magunkon, hogy súlyos depresszió szállt meg minket. Ez nem egy olyan

Életmód

Böjtölj ésszerűen

A régi időkben vallási okai voltak a böjtnek, mára viszont inkább divattá vált. Egyet jelent a méregtelenítéssel és a fogyókúrával, egyfajta megtisztulás, de nem vallási értelemben. A böjt időtartama is

Életmód

Gyermekvállalás – Mikor van itt az ideje?

A gyermekvállalás komoly dolog, de mi határozza meg, hogy az ember készen áll-e az anyaságra illetve az apaságra? Vajon elég-e, ha valaki érettnek érzi magát már hozzá, vagy kell-e a