Érd el álmaid alakját, válts életmódot!
Életmód 2015-09-07 699

Érd el álmaid alakját, válts életmódot!

A hatékony fogyás felé vezető út hosszú és rögös, de megéri kitartani! A nők arra törekednek, hogy kedvenc ruhaszettjük kiválóan mutassanak testükön. Kár, hogy fogyni viszont nem egyszerű dolog. Ha le is adunk néhány kilót, elképzelhető, hogy ezek a kilók észrevétlenül visszaszaladnak ránk. Márpedig ha ez megtörténik, akkor csalódunk, és letörtekké válunk. De ha ismernéd azokat a szervezetünk működésével kapcsolatos tényeket, amiket mi is tudunk, egészen biztos, hogy ezek után másképpen állsz a saját testedhez és a fogyáshoz is!

Olyan sok tényezőtől függ, hogy éppen mennyit mutat a mérleg. Még a hangulatunktól is függ a testsúlyunk. Pedig ezt csak a pszichénk irányítja. Képzeld el, hogy akkor mi a helyzet a hormon háztartással és annak változásával? Kimutatható tény, hogy a menstruáció előtt a nők többsége a megszokottnál többet eszik. Nagyobb mennyiséget fogyasztanak el a főétkezésekkor és többet is nassolnak. Ez abból adódik, mert a ciklus előtt a szerotonin szintje a hölgyek szervezetében lecsökken, ami viszont növeli az étvágyat és fokozza az éhségérzetet. Nem csoda tehát, ha ezekben a napokban felkapunk néhány kilót és a menstruáció ideje alatt (ami elhúzódhat akár egy hétig is) nem is tudunk gondolni táplálék megvonásra vagy táplálkozásbeli szabályozásra. Arról nem is beszélve, hogy menstruáció alatt a szervezet visszatartja a vizet, így egy hónapon belül ez is azt a tény támasztja, ami miatt indokolt módon a testsúlyod igencsak váltakozhat egy bizonyos értékhatáron belül.

Hogy miért fontos mindezt Neked is ismerni? Mert nem szabad lógatni az orrodat akkor, ha egy hét elteltével, vért izzadva még nem érted el a kívánt eredményt. Szorgalmasnak és kitartónak kell lenned. Meg kell ismerned szervezeted működését, meg kell értened, hogy a fogyókúra alatt mit, miért és mikor kell tenned. Ha azt mondjuk: igyál több vizet, egyél több zöldséget és gyümölcsöt, kerüld el a cukros üdítőitalokat, süteményeket és az édességet, akkor ezt ne úgy tedd, mint aki valamit megtanul, és csak vakon cselekszik a parancsszó után. Értsd meg, hogy mit miért kell tenned. Ha rájössz és tapasztalod, hogy a víz működésben tartja az emésztést, hogy elengedhetetlen az egészséged megőrzése és fenntartása szempontjából, ha érzed, hogy a víz teltség érzetet ad, aminek köszönhetően kevesebb táplálékot fogsz kívánni az étkezések során, akkor hidd el, hogy az, amit elkezdtél, eredményre fog vezetni.

Ne feledd: a fogyókúra olyan, akár egy hullámvasút. Egyszer fent, egyszer lent érzed magad a diéta közben. Van, amikor úgy véled, hogy eredményre vezet az odafigyelés és az önmegtartóztatás, de van, amikor a változást nem rögtön tapasztalod a testeden. Figyelj oda arra, ami benned nap mint nap lejátszódik. Ne kapkodj és ne légy türelmetlen. Táplálkozz egészségesen és próbáld meg az edzéseket minimum heti kétszer lelkiismeretesen végig csinálni.

Ha ezeket betartod, lassan előveheted a szekrényedből rég nem látott, mégis szeretett ruhadarabjaidat. Készülj a nyári szezonra, hiszen a vízpart Téged is vár! Ne feledd, hogy minden sikernek az az első fázisa, ha abban, amit csinálsz, Te is jól érzed magadat!

Ezt olvastad már?

Életmód

Wellnessturizmus

Ünnepekkor és nyáron tömve vannak a wellness szállodák, külföldi és hazai vendégekkel egyaránt. A korosztály vegyes, kisgyermekes családoktól, fiatal párokig, szinte mindegyik típus megtalálható az év bármely időszakában, ezekben a

Életmód

Mérhető a boldogság?

2012 óta március 20-át tartják a boldogság nemzetközi világnapjának. A közeli évforduló szolgál annak apropójául, hogy foglalkozzunk a mostanság oly népszerű boldogság index feltérképezésével. Érdesség, hogy Bhutánban 1972 óta létezik

Életmód

Könyvajánló a téli napokra

A téli napokon hajlamosak az emberek kicsit befordulni, pusztán azért, mert nincs kedvük kimozdulni a hideg időjárás miatt. Ám legyen, de abba a hibába már ne ess bele, hogy csak