Fogyni szeretnél? Akkor kezd el már ma: adj le pár kilót!
Életmód 2015-07-11 1118

Fogyni szeretnél? Akkor kezd el már ma: adj le pár kilót!

A tavasz beköszöntével mindenki a szebb, csinosabb alak elérésére törekszik. Szeretjük a szűk farmereket és pólókat egy csinos kiskabáttal, na meg a kis rucikat virágos mintával. De mi van, ha az áhított ruhadarabba nem férünk bele? Ha túlságosan szűknek bizonyulnak a viseletek? Mai fogyókúrás tippjeinkkel közelebb viszünk Téged a célhoz, hogy végre lefogyj, és olyan alakra tegyél szert, amilyenről mindig is álmodtál! Nem hiszed? Hát próbáld ki!

Akár, ha csak az interneten lépsz fel, már a világhálón is tucatnyi fogyókúra ötlettel találkozhatsz. Mindenki tanácsol és javasol valamit, de nem mindent kell megfogadni. Olyat például sose tégy, hogy kihagysz étkezést vagy, hogy egyszerűen nem eszel. A szervezetednek ugyanis szüksége van a folyamatos táplálékbevitelre. Ha ezt az egyensúlyt felbontod, és szervezeted harmóniája ebből az okból megszűnik, az a közérzetedre fog rövid- és hosszú távon negatív módon hatni. Éppen ezért a fogyókúra első lépcsőfoka, ha megtanulsz kiegyensúlyozottan táplálkozni. Ha mindig szem előtt tartod, hogy étlen-szomjan bizony nem maradhatsz, mert a későbbiekben hirtelenül bevitt tápanyagot könnyen meglehet, hogy zsírrá alakítja át és nem úgy raktározza el a tápanyagokat mint normál esetben.

Láthatod, hogy a fogyókúra éppen ezért elsősorban a helyes, kiegyensúlyozott táplálkozással van összefüggésben. Ezután jöhet, hogy mennyit és mit eszel, valamint hogy mennyit mozogsz, sportolsz-e valamit az életedben.

Táplálkozás. Annak is lehetőleg az egészséges és megfelelő típusa. A modern társadalmat, az életmód szakértőket és táplálkozással foglalkozó tanácsadókat leginkább ez, ami foglalkoztatja. Az élelmiszerpiacon megjelenő új szereplők, akik a különféle diabetikus és fogyókúra, valamint bio termékeket értékesítik óriási potenciált látnak az olyan emberekben, mint amilyen Te is vagy. Hiszen a fogyás érdekében képes vagy bármit  megvenni, megenni, beszedni, meginni stb. Azonban tudnod kell, hogy nem szabad ám mindennek bedőlni. Nem kell mindent megvenni csak azért, mert az van ráírva, hogy „garantált zsírégető”, meg „nulla kalória”. Inkább azt edd, ami jól esik, de ne habzsolj, hanem törekedj a mértékletességre. Próbáld meg idővel a különféle cukrokat (édességet, üdítőitalokat) egészséges rágcsálni valóra felcserélni, a kóla és a cukrozott üdítő italok helyett pedig igyál annyi vizet, amennyit csak tudsz. Egy átlagos felnőtt számára különben is minimum 2,5 liter vizet meg kell innia. A víz jóllakottsági érzetet nyújt számodra, ráadásul, ha étkezés előtt viszel be folyadékot, akkor kevesebbet fogsz enni, ezáltal máris értékes kalóriákat spórolhatsz meg aznapra.

Kiegyensúlyozott táplálkozás és megfelelő folyadékbevitel. Ez a két alappillére a gyors, hatékony és egészséges, a szervezetet nem megfelelő fogyókúrának. Igen ám, de hogyan lehet a táplálkozás kiegyensúlyozottságát megtartani? Legjobb, ha például írsz egy ún. étkezési naplót.  Ebbe a füzetbe gondosan jegyezd fel, hogy mikor, miből, mennyit eszel. Ezekhez az általad feljegyezett időpontokhoz próbáld meg magad hosszú távon tartani. Ha tehát a reggelid 8.00-ra esett, akkor tartsd a későbbiekben ehhez magad. Ha a tízóraid 10.00 órakor, akkor másnap is ekkor próbáld bevinni azt az egy almát és mondjuk hozzá egy ízletes müzli szeletet egy pohár friss és finom gyümölcslével.

Átlagosan napi öt vagy hat alkalommal bátran ehetsz. A mennyiségekre és arra, hogy mit eszel, azért figyelj oda. Ha tudod magad tartani az ütemtervedhez, meg fogod látni, hogy a tavaszi fogyás már nem is lesz olyan megerőltető dolog számodra. Csak kitartónak és elszántnak kell lenned!

Ezt olvastad már?

Életmód

Karácsonykor lépni kell: jobb begyógyítani a sebeket

Karácsony a szeretet, a béke és a jóság ünnepe. Ilyenkor az ember megnyugszik, mérlegel és számot vet az életével, önmagával. Gondol a múltra, ugyanakkor a szeme előtt lebegnek céljaival és

Életmód

Ne felejts el pislogni!

A legtöbb szakmában elkerülhetetlen hogy ne töltsük a munkaidő nagy reszét a monitor előtt. Azonban a napi 8-10 órányi monitorbámulással szemünk épségét is veszélyeztetjük. Bár már közel sem rejt magában

Életmód

Szórakozás kortalanul, korlátlanul

Ki mondta, hogy a legjobb dolgok az életben csak a fiataloknak járnak? Miért is ne lehetne 60 fölött is élvezni az élet adta apróbb örömöket, amit bizonyos szórakozási lehetőségek kínálnak.