Bombaforma nyárra
Életmód 2016-03-21 1044

Bombaforma nyárra

Közeleg a nyári szezon, így mindenki vadul edzeni kezdett, mellé pedig keresik a tökéletes diétát, hiszen azt mára már mindenki megtanulna, hogy pusztán a testmozgás nem elegendő a bombaformához. A közösségi oldalakat ellepték az olyan fotók, melyek konditeremben készültek, vagy épp a tökéletes diétás ételt ábrázolják. A „Hozd magad jó formába” életérzés mára inkább divat, de ennél jobb divathullám nem is söpörhetne végig az embereken, hiszen amellett, hogy jól fognak kinézni még az egészségükre is jótékony hatással van.

Az internetnek hála, tengernyi diéta közül lehet választani, mindegyikről az a hír járja, hogy az a legtökéletesebb, azzal lehet leginkább fogyni, akár éhezés nélkül. A rengeteg lehetőség közül mindenki megtalálhatja a számára legideálisabbat. Most egy olyan módszert fogok ajánlani, amit jómagam is kipróbáltam. Pár hónappal ezelőtt zabkása diétába kezdtem. Az hihetnénk, hogy fúj zabkása, ízetlen valami, hogy lehet azt megenni. Pontosan azért, mert elég natúr íze van, rengeteg más finomsággal lehet kombinálni. A zab alapjában rostokban gazdag tápanyag, így fogyasztása gyorsítja az anyagcserét, valamint a rosttartalma miatt a salaktalanításhoz is hozzájárul.

A legtöbb zabpehelyből készült étel rendkívül egyszerűen és gyorsan elkészíthető. Nézzünk is egy konkrét receptet, amihez 50dkg zabhelyre, 1 liter tejre, fahéjra, vaníliára, nyírfacukorra és némi aszalt gyümölcsre lesz szükség. A zabpelyhet legalább kétszer annyi alacsony zsírtartalmú tejjel kezdjük el főzni, mint amennyi maga a pehely. A tejérzékenységben küzdők használhatnak laktóz mentes tejet, vagy vizet is. Körülbelül tíz perc főzés után a zabpehely kétszer akkorára dagad, ezért folyamatosan pótolni kell a folyadékot, mindaddig míg puhára nem főtt a zabpelyhünk. Ez után ízesítsük nyírfacukorral vagy mézzel, kinek melyik a szimpatikusabb, a lényeg hogy természetes alapanyagú édesítő szer legyen. Ezután már nincs más hátra, mint tálba öntjük, tetejét megszórjuk aszalt gyümölcsökkel, esetleg mandulát, mogyorót vagy diót is tehetünk rá. Végül az egészet megszórjuk fahéjjal. Az aszalt gyümölcs helyett egyébként rakhatunk bele friss apróra vágott gyümölcsöt is, például banánt, epret, málnát. Illetve helyettesíthetjük is őket különböző ízesítésű diabetikus lekvárokkal is. Mindössze 20 perc alatt elkészíthető és akár délig tartó lendületet biztosít.

Ha sietősek a reggelek és még 20 percünk sincs a reggeli elkészítésére, nem muszáj kását csinálni, pehely formában is hagyhatjuk a zabot, így is ínycsiklandozó reggelit lehet összehozni. Egy tálba pürésítsünk vagy turmixoljunk össze néhány gyümölcsöt, ehhez öntsünk natúr joghurtot vagy tejet, majd öntsünk nyakon zabpehellyel. Ha a gyümölcsök nem ízesítenék meg eléggé, csepegtessünk rá mézet, illetve fahéjjal vagy vaníliával is ízesíthetjük.

Nem kell azt hinni, hogy a zabkása diéta alatt csak zabot fogyaszthatunk. Ez a táplálék első sorban a reggeli alapanyaga, a nap többi szakában természetesen másféle, szénhidrátban szegény ételeket is fogyaszthatunk. Ám reggelire nyugodtan állandósíthatjuk a zabkását vagy zabpelyhet, a hét minden napjára találunk receptet, így nem lesznek egyhangúak az étkezések. Ha kitartóak vagyunk és közben nem csábulunk el, ezzel a módszerrel, akár hetente megszabadulhatsz 1-1 kiló súlyfeleslegtől, úgy hogy közben nem éhezteted magad, finomabbnál finomabb zabkása variációkat kóstolhatsz meg. Némi testmozgással pedig még hatékonyabbá tudod tenni a fogyást.

Ezt olvastad már?

Életmód

Hűsítő megoldások

Az elmúlt évekből kiindulva, idén nyáron is számíthatunk egy kis kánikulára, bármennyire is a komor arcát mutatta eddig az időjárás. Ha csak nem légkondicionált lakásban élünk, bizony a forróság megkeserítheti

Életmód

Szórakozás kortalanul, korlátlanul

Ki mondta, hogy a legjobb dolgok az életben csak a fiataloknak járnak? Miért is ne lehetne 60 fölött is élvezni az élet adta apróbb örömöket, amit bizonyos szórakozási lehetőségek kínálnak.

Életmód

Ne felejts el pislogni!

A legtöbb szakmában elkerülhetetlen hogy ne töltsük a munkaidő nagy reszét a monitor előtt. Azonban a napi 8-10 órányi monitorbámulással szemünk épségét is veszélyeztetjük. Bár már közel sem rejt magában