A stressz és a feszültségoldó technikák
Életmód 2015-11-28 1156

A stressz és a feszültségoldó technikák

Mi a stressz?

A stressz olyan feszült idegállapot, mely hatványozottan kihasználja a test energiáit, kizsigerelve a szervezet erőforrásait. Versenyhelyzetekben lehet pozitív töltetű, de az emberek többsége jellemzően a negatív stressznek van kitéve.

Miért foglalkoznak a pszichológusok a stresszel?

Nem véletlenül foglalkoznak a pszichológusok az emberi lélek mélységeivel és találnak ki módszereket a folyamatos stressz oldására. Tisztában vannak a stressz hosszú távú következményeivel, melyek alapjaiban rengethetik meg a családok életét. Nemcsak Magyarországon, de Európában és a tengeren túl is emberek milliói élnek és dolgoznak jelentős lelki megterhelés alatt!

Persze életmódtól és foglalkozástól függ, kinek mekkora feszültséggel kell megküzdenie nap, mint nap. Általában elmondható, már iskoláskortól találkozunk stressz okozta problémákkal, melyek kihatása az egészségre abszolút negatív. Nem szabad figyelmen kívül hagyni – a testet és lelket alaposan megterhelő – idegrendszeri sokkhatásokat, és időben szükséges kezelni. Nem szégyen trükköket tanulni, hogyan oldható a belső feszültség.

Amit az egyik ember könnyebben elvisel, a másiknak már sokkal nehezebb, bizonygatják a szakértők, akik kidolgoztak több módszert is, hogy a szenvedő alanyok leküzdjék a növekvő nyomást. A testi tüneteket is okozó stressz oldására szolgálnak azok a technikák, melyek alkalmazásával látványosan csökkenthető a feszültség. A nyugalmi állapot elérése nagyon fontos feladat, mivel rendszeresen ideges egyének nemcsak rossz munkaerők, hanem potenciális veszélyforrásai a társadalomnak.

Hogyan szüntethető meg a feszültség 1 perc alatt?

A légzési gyakorlatok következetes tanulásával szabályozható az oxigén felvétele, s így a véráramlás. Mivel gondok legtöbbször a vér agyba- vagy szívbe tolulásából keletkeznek, érthető a légzésre fordított nagy figyelem. A be- és kilégzés tudatos figyelésével, helyes gyakorlásával rövid idő alatt megszüntethető a szervezetre nehezedő erős nyomás, ami akár egészségügyi katasztrófához is vezethetne. Fontos tudni, mit kell tenni, hogy elkerüljük a vérnyomás túlzott emelkedését. Érdemes tapasztalt szakember tanácsát kérni, aki pár találkozás alkalmával meg tudja tanítani a hatásos légzésgyakorlatokat. Aki jógázik, előnyben van, mivel alapvetően tisztában van a légzés jelentőségével és tudja, mit tegyen.

A test működése és egészsége jelentősen függ a lelki állapottól, ezért nem szabad elfelejteni, ha gyakran idegesek vagyunk, várhatóan előbb vagy utóbb rosszul leszünk. A megelőzés mindennél többet ér, így javasolható, hogy tudatos magunkra figyeléssel csökkentsük az egészségügyi kockázatot. A folyamatos feszültség ártalmas környezetünkre is, mivel negatívan hat a kapcsolatokra. Senki sem szeret stressztől túlfűtött családtagok között élni, nyilvánvalóan további problémákat eredményez. Mindent el kell követni, hogy a bennünk lévő lelki eredetű gondok megszűnjenek, és a stressz csökkenjen. Amennyiben pillanatok alatt a fejünkben érezzük a lüktetést, a vér tolulását, azonnal cselekedni kell! Ha nagy a veszély, a légzés szabályozása mellett rögtön orvost kell hívni, nehogy agyvérzés vagy szívinfarktus lépjen fel!

Ezt olvastad már?

Életmód

Pollenallergia – civilizációs betegség

A makacs megfázás tavasszal felveti a kérdést: biztos csak meghűléses panaszokról van szó? Mivel az allergia tünetei sokban megegyeznek az influenzáéval, gyakran csak későn derül, mivel állunk szemben. Ma már

Életmód

A humor életet menthet

Tudományos tény, hogy a humorizáló embereknek sokkal jobb a szívműködése. Mivel rendszeresen nevetnek, megmozgatnak minden izmot, így a szívizom folyamatosan edzett állapotban van. A vérkeringésre gyakorolt pozitív hatásnak köszönhető a

Életmód

Étkezz egészségesen az ünnepek alatt is

Közelednek az ünnepek, ami bizony azzal jár, hogy a családok meghitt, jó hangulatban összeülve jókat esznek, isznak. Néhányan hajlamosak túlzásokba esni, és komoly habzsolásba kezdenek. Majd az ünnepek elteltével szomorúan